فایتر - وبلاگ تخصصی ماهیان اکواریومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که تکبّر می ورزد، چیزی فرا نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ تخصصی ماهیان اکواریومی
 





 ماهی سیامی یا فایتر با نام علمی betta splendens از خانواده ماهی های لابرینت می باشد . علت نام گذاری این خانواده این است که انها  دارای عضوی زیر درپوش ابشش خود هستند که توسط  ان قادر به تنفس اکسیژن هوا می باشند.نکته مهم در مورد این ماهی این است که به سرما حساس بوده در دمای 30 درجه به بهترین حالت ظاهر می شوند .


تکثیر:  


برای تکثیر فایتر شما باید اول نر و ماده را جدا از هم با تغذیه خوب برای تخم گیری اماده کنید
 فایتر ماده در اولین تخم گذاری سخت تخم می گذارد و ممکن است کتک زیادی از فایتر نر بخورد  ولی در دفعات بد کتک خوردنش خیلی کمتر می شود. اگر باله های شکمی ماده ها سالم است یعنی تازه کارهستند و اگر تمامشان ریش ریشه است  یعنی تخم گذاشتند .


راه تشخیص آماده بودن ماهی ماده فایتر برای تخم گذاری این هست که در انتهای شکم ماهی ماده در کنار سوراخ مخرج یک نقطه یا خال سفید رنگ ظاهر میشود وقتی این خال برجسته کمی بیشتر مشخص تر شد , ماهی ماده آماده تخم گذاری هست و باید به ماهی نر معرفی کرد ابتدا ماهی نر را وارد یک آکواریوم بسیار کوچک با ابعاد 30 در 20 کنید که باید از گیاه باشد بخصوص گیاهانی که روی آب رو پوشانده باشند و یا میتوانید از برگ کاهو استفاده کنید  بطوریکه ماهی نر بتواند در بین و زیر انها حباب سازی کند  . بعد از ساختن حباب ها ماهی ماده رو اضافه کنید .  هر دو را  می توان با هم به مخزن تکثیر انداخت به این شرط که آکواریوم بطور انبوه با گیاه پوشیده باشد که ماهی نر با دیدن ماده تحریک به لانه سازی بشود و ماهی ماده هم در پناه گیاهان مخفی بشود. اگر ماهی ماده امادگی تخم ریزی را داشته باشد در همان 10 الی 12 ساعت بعد از ملاقات ماهی نر تخم ریزی خواهد کرد ولی اگر اماده نباشد از طرف ماهی نر ضربات شدیدی خواهد خورد .


 بعد از یک روز از ساخت لانه جفتگیری آغاز میشود . بعد از اتمام تخم گذاری که معمولا 12-24 ساعت طول میکشد سپس ماده را خارج کرده  در غیر اینصورت ماهی نر ، فایتر ماده را میکشد . بعد از 48 ساعت  لارو ها از تخم بیرون  می ایند .


از تخم ریزی تا هنگام جدا سازی فایتر نر، نر نیازی به غذا ندارد و معمولا غذا نمی خورد . به محض این که لارو ها شروع به شنا کردن نر را جدا کنید.


می توانید بچه ماهی های فایتر را با آب کاهو و یا آرتمیا تغذیه کرد .



  • کلمات کلیدی :
  • عارف ::: سه شنبه 88/2/1::: ساعت 7:58 عصر


    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 11
    کل بازدید :56037

    >> درباره خودم <<
    وبلاگ تخصصی ماهیان اکواریومی
    عارف
    سلام من عارف کریمیان از شهرستان خاتم هستم . این وبلاگ در مورد ماهیان آکواریمی از قبیل تغذیه ؛ تولید مثل و ... جهت راهنمایی شما دوستان ایجاد شده است . دوستان میتوانید در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح و حتی با دیگران تبادل اطلاعات کنید . و همین طور در قسمت سوالات به سوالات شما دوستان پاسخ داده می شود . در ضمن سال اصلاح الگوی مصرف را هم به شما تبریک میگم .کم مصرف کردن ملاک نیست درست مصرف کردن ملاک است

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>دسته بندی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    وبلاگ تخصصی ماهیان اکواریومی

    >>لوگوی دوستان<<



    >>اشتراک در خبرنامه<<
     


    >>رتبه در گوگل<<

    >>ارتباط با من<<
    در صورت تمایا به درج تبلیغات خود در وبلاگ یا پرسش سوالات خود آی دی زیر را اد یا به آن ایمیل بزنید Pars.Angel@yahoo.com


    >>تبلیغات وبلاگ<<